071 - dag fyra - partymyra

Dag 1: Berätta om dig själv.
Dag 2: Saker som du gillar.
Dag 3: Skriv tre positiva saker & tre negativa saker om dig själv.
Dag 4: Ett barndomsminne.
Dag 5: Dagens outfit.
Dag 6: Dina framtidsplaner.
Dag 7: "En vanlig dag i mitt liv."
Dag 8: Saker som påverkar ditt liv
Dag 9: Vad är kärlek för dig?
Dag 10: En person som betyder mycket i ditt liv.

Anledningen till att jag inte har skrivit är för att jag inte har kommit på någonting.
Allt jag kommer ihåg från när jag var liten är bara små flaschbacks typ. Jag kommer inte håg "ordentliga" saker, vilket jag inte gör nu heller.

Nåja. Ett av de allra tydligaste minnena jag har är såklart när jag och min bror fick en lillasyster.
Jag var 8 år då, och min bror 6.
Hon föddes i december vilket betyder att det var snö och rätt kallt ute. Två dagar innan hon föddes så var jag och Elias ute med mamma och sparkade. Mamma var helt sjukt bara superpigg på att sparka, och morgonen efter gick vattnet, men min syster föddes inte förens dagen efter.
Jag och Elias fick därför sova hos mormor och morfar, och samma morgon som Alma föddes så åkte dom in på BB. Hela dagen var ju bara helt sjukt spännande.

Jag minns att vi var hos våra kusiner när mamma ringde och bölade i telefonen och berättade att vi fått en lillasyster (jag var för övrigt helt säker på att det skulle bli en pojke).
På kvällen åkte vi till Sunderbyn och hälsade på den lillflickan. Åh. Hon var såklart det sötaste jag någonsin sett. Min fina syster.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0